Наші конкуренти – це не ті, хто робить машини. Google, Apple та Facebook – ось компанії, які не дають мені спати ночами.
Акіо Тойода, президент Toyota Motor Corporation під час виступу на Consumer Electronics Show у 2018
Акіо Токайдо має рацію. Часи, коли машини складалися лише з металу та двигуна, давно минули. Сьогодні автомобілі – це двотонні розумні пристрої, які продукують по 300 мільйонів ліній коду. У певному сенсі автомобільні компанії перетворились на компанії по виробництву програмного забезпечення. Не дивно, що деякі з них починають інтегрувати у свої процеси класичні ІТ практики, на кшталт DevOps чи хмарних обчислень.
DevOps як маст-хев автомобільної цифрової трансформації
Технології задають тон в автомобільній індустрії, але багато виробників все ще стикаються з чималими труднощами. Цей графік демонструє відкликання автомобілів через баги та помилки у програмному забезпеченні.
Джерело: NHTSA Database
Втім, баги – не єдина проблема автомобільної індустрії. Зважаючи на приголомшливі темпи розвитку технологій, навіть ідеальний код за нетривалий час стає застарілим. Тож як компанії можуть конкурувати на ринку, де нові технології з’являються швидше, ніж нові машини? Саме тут у гру вступає DevOps.
Простіше кажучи, DevOps поліпшує співпрацю між тими, хто створює продукт (розробниками), та тими, хто керує готовим продуктом (операційними менеджерами). Такий взаємозв’язок допомагає виробникам адаптуватись до змін під час процесу розробки та після випуску продукту. До речі, останнє відрізняє DevOps від Agile, який концентрується виключно на процесах розробки та тестування. Як показує зображення, завдяки DevOps планування, розробка, тестування та деплоймент перетворюються на безперервні процеси, які тривають упродовж всього продуктового циклу.
Джерело: Big Data School
Виробники, що вже впровадили DevOps практики, відзначають такі покращення:
- Зниження time-to-market
- Покращення якості навіть після релізу продукту
- Підвищення ефективності
- Швидке експериментування
- Задоволеність споживачів
DevOps допомагає виробникам встигати за мінливими стандартами індустрії, очікуваннями споживачів та конкурентами. Зважаючи на всі переваги, ця практика стала незамінною в автомобільній індустрії.
Автомобільна індустрія та хмара: Пришвидшення часу виходу продукту на ринок
І DevOps, і хмарні обчислення складаються з різних технологій, які допомагають компаніям трансформувати legacy-процеси у чітко відпрацьовані механіки. В автомобільній індустрії хмарні технології можуть значно пришвидшити час виходу продукту на ринок. Ось декілька прикладів, як це може відбуватись.
- У DevOps співпраця – це найголовніше. Хмарні технології дають можливість працювати у розподілених командах з будь-якого куточку планети.
- Одна з причин, чому будівництво автомобілю займає стільки часу, – це тривалий процес тестування, який потрібен, щоб переконатися у безпеці майбутньої машини. На щастя, хмарні технології дозволяють створювати середовище для тестування без розробки та підтримки апаратного забезпечення. Використовуючи DevOps практики, тестування відбувається безперервно, навіть після випуску машини, за допомогою віртуальної тестувального середовища.
- До того ж, із хмарними рішеннями виробники не мають витрачати час на будівництво серверів.
Хмарні технології не є обов’язковою складовою DevOps практик, але вони спрощують розробку на всіх етапах і тим самим скорочують час необхідний на реліз продукту.
Як автовиробники можуть використовувати DevOps та хмарні технології на практиці? Яких труднощів можна уникнути за допомогою цього поєднання?
У цьому матеріалі ми уже з’ясували, що хмарні технології та DevOps практики критично важливі для тих автовиробників, які хочуть залишатись конкурентоспроможними. Але які саме проблеми можна розв’язати за допомогою DevOps? Розберімось детальніше.
Труднощі, що пов’язані з даними
Проблема. Сучасні автомобілі генерують та збирають купу даних, які виходять за межі банальних відомостей про швидкість та частоту поломок. Автомобільні компанії збирають дані про місце розташування машин, кредитні історії, музичні уподобання, голосові команди, навігацію тощо. Отже, вони прагнуть надавати більш персоналізований та безпечний досвід водіння. Однак, їхній підхід до збирання даних також призводить до певних проблем:
- Потенційні кібератаки
В епоху технологій дані – це нове золото. Їх можна купувати, продавати та, на жаль, використовувати проти водіїв та корпорацій. Саме тому разом із популяризацією автономного водіння зростає кількість кібератак на дані, які збирають машини.
Джерело: Upstream Security
- Дотриманням угод
Різке зростання кібератак у автомобільній індустрії не пройшло повз увагу регуляторних інституцій, які узгодили нові постанови щодо безпеки та конфіденційності даних у 2018 та 2019 роках. Хоча дотримання цих постанов представляє певні операційні труднощі для компаній, недотримання призведе до ще більших проблем – штрафів, судових позовів та втрати довіри споживачів.
- Зберігання даних
Зважаючи на те, що самі лише автомобільні сенсори можуть згенерувати до 25 гігабайт даних за годину, компанії мають розв’язати дві проблеми. По-перше, всі ці дані мають десь зберігатись, що передбачає створення, підтримку та постійне збільшення сховищ. По-друге, дані мають бути захищені від потенційних природних катаклізмів та інших зовнішніх факторів.
Рішення. DevSecOps – це DevOps практика, яка ставить у пріоритет безпеку, що стосується і комплаєнсу, і захисту від потенційних кібератак. Згідно з цією практикою, безпека даних – це відповідальність всієї команди, а не лише команди з безпеки. Хоча DevSecOps більше зосереджує увагу на безпеці на ранніх етапах розробки, вона також наполягає на постійному моніторингу програмного забезпечення на предмет потенційних загроз.
Що стосується труднощів із зберіганням даних, тут на сцену виходять автомобільні хмарні технології. Навіть у разі землетрусу або шторму, ваші дані залишаться цілими та неушкодженими.
- Складна інфраструктура
Проблема. Сучасні автомобілі покладаються на численні сенсори, які забезпечують безпечне водіння. Щоб підтвердити їхню надійність, компанії-виробники мають тестувати їх у різних умовах, створюючи складні тест-системи.
Але тестування – це лише верхівка айсбергу, коли йдеться про автомобільні інфраструктури. Створення машини завжди потребувало значної обчислювальної потужності на кожному етапі виробництва. Побудова, підтримка та розширення такої інфраструктури на місці виробництва вимагає чималих витрат часу та грошей.
Рішення. Хмарні технології звільнять ваших інженерів від необхідності будувати складну внутрішню ІТ-систему. Постачальники хмарних послуг попіклуються про все за невелику ціну. До того ж, хмарні рішення можна масштабувати майже до безкінечності, тому вам не доведеться витрачати кошти на додаткове апаратне забезпечення, коли ваша компанія почне зростати.
- Необхідність покращувати продукт після випуску
Проблема. На сьогодні, покращення автомобіля не обмежується змінами в апаратному забезпеченні. Натомість, процес зазвичай передбачає оновлення програмного забезпечення. Якщо у 2010-му внесення змін відбувалось доволі просто, наразі програмне забезпечення вимагає тоншого та складнішого підходу.
Наразі вимоги змінюються не тільки під час розробки продукту, але й тоді, коли продукт вже випустили на ринок. Причини можуть бути різні:
- Зміни вподобань споживачів
- Більш вигадливі кібератаки
- Раптові зміни регуляторних постанов
До того ж постійне оновлення програмного забезпечення без відповідної інфраструктури може призвести до помилок та багів, які можуть повністю знищити складну організації автономних машин.
Рішення. DevOps – це Agile підхід, який дозволяє пристосовуватись до змін на кожному етапі розробки продукту. На відміну від інших Agile практик, DevOps передбачає контроль та покращення продукту після його виходу на ринок. Хмарні рішення надають змогу змінювати програмне забезпечення методом OTA (over the air). Тобто, зміни відбуваються віддалено, автоматично та у режимі реального часу.
Хмарні технології та DevOps допомагають автомобільній індустрії долати сучасні виклики
Хоча використання DevOps практик та хмарних технологій видається логічним рішенням, воно також пов’язане із певними труднощами. Задля того, щоб скоротити час виходу продукту на ринок, знизити вартість розробки, та передбачити системні помилки, компанії мають навчитись ретельно планувати свої DevOps практики та використовувати інновації.
Наприклад, щоб знайти ідеальне поєднання DevOps практик та хмарних технологій для вашого бізнесу, ви маєте проаналізувати:
Джерело: The State of DevOps Report
Потім, ви маєте порівняти результат із стандартами індустрії та вашими власними очікуваннями, щоб знайти правильне рішення.
DevOps спеціалістів та спеціалісток
інші DevOps матеріали на блозі